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Sunday August 21 2005
This morning at Rouen - Boos France (LFOP), the CABRI G2 n° 1001, take off at 8.05 am T.U (10.05 am local time) with on his board Olivier GENSSE, pilot of the helicopter ( 36years ) establishing a new record of altitude in the category of the helicopters of less than 500 kg. After having reached the altitude of 21 148 ft (6 445 m), Olivier GENSSE, is gone down again in autorotation in order to preserve a little fuel to return on the Rouen airport (record held previously by Wayne H. MULGREW (the USA) with 5 937 m). With 9.04 am TU (11.04 am local time), the CABRI G2 was posed with the ground of Rouen-Boos after 59 minutes of flight, and at least two pulverized records. The second beaten record was during the rise of the CABRI de Bruno GUIMBAL: the arrival at an altitude of 3000 m in 7 minutes (record held previously by Richard Fenwick (France) with 7 minutes 45). The mass on the takeoff of the CABRI G2 n°1001, helicopter of the record, was 493.50 kg, including 36 liters of fuel, as well as the pilot (equipped) of 83 kg. The pilot was equipped with an oxygen bottle. Pictures are available on www.helimat.com --- French version : Dimanche 21 Août 2005 Ce matin à Rouen (LFOP) , le Cabri G2 n° 1001, a décollé à 8 h 05 TU ( 10 h 05 heure locale ) avec à son bord Olivier GENSSE, pilote de l'appareil ( 36ans ) pour établir un nouveau record d'altitude dans la catégorie des hélicoptères de moins de 500 Kg. Après avoir atteint l'altitude de 21 148 ft ( 6 445 m), Olivier GENSSE, est redescendu en auto-rotation afin de conserver un peu de carburant pour revenir sur le terrain. ( record détenu précédemment par Wayne H. MULGREW (USA) avec 5 937 m). A 9h04 TU ( 11 h 04 heure locale ), le Cabri G2 se posait au terrain de Rouen-Boos après 59 minutes de vol, et au moins deux records pulvérisés. Le second record battu l'a été pendant l'ascension du Cabri de Bruno GUIMBAL : l'arrivée à une altitude de 3000 m en 7 minutes (record détenu précédemment par Richard Fenwick (France ) avec 7 minutes 45). La masse au décollage du Cabri G2 n°1001, appareil du record, était de 493.50 kg, dont 36 litres de carburant, ainsi que le pilote (équipé) de 83 Kg. Le pilote était équipé d'une bouteille d'oxygène. Des images sont disponibles sur www.helimat.com -- Luc JEROME c/o HELIMAT Le site de l'information hélicoptère : http://www.helimat.com Le newsgroup des voilures tournantes : http://fr.groups.yahoo.com/group/helico/ |
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