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I'll give it a shot .... here it goes (with help from Google) ..
------------- The new ASK 21 Mi flies! Here are first impressions and information from the motorized ASK 21 Mi. Despite icy cold weather and snow in the rough (rhoener?) winter there were only beaming faces during the first flight of the ASK 21 Mi. Just before the Christmas holidays we had decided to get the long awaited airplane into air. The fact that this airplane is really fun could be seen on the pilots faces. Peter Kremer started first, followed by Uli Kremer, then the two engineers Martin Heide and Michael Greiner. Perhaps some visitors of the AERO still remember our questionnaire whether a need for self-starting training airplanes exists. Some months ago we then decided to make the ASK 21 Mi a reality, and first created a testbed to establish the everyday life fitness of such an airplane. More effective training course (e.g. student and flight instructor alone during the week), less waiting period at the start, longer training flights and cross-country activities also with weak thermic are only some points, which make a motorized training airplane appear interesting. The ASK 21 Mi is equipped with engine controls in the front and rear cockpit, so that the flight instructor has at any time control of all functions and can control the engine from the rear seat without restrictions. The powerful 57-HP power train, with an especially matched propeller from our own production, permits short take-off distances and very good climb rates. The refuelling takes place via a filler cap on the fuselage upper surface and is fast and simple. Approx. 25 litres fuel are enough for approximately 1.5 hours engine running time, with larger cruising portions it is even longer. ------------- Looks like a great plane -- Oscar "Mal.com" wrote in message ... Die neue ASK 21 Mi fliegt Hier erste Eindrücke und Informationen von der motorisierten ASK 21 Mi Trotz eisiger Kälte und Schnee im rauhen rhöner Winter gab es nur strahlende Gesichter beim Erstflug der ASK 21 Mi. Noch kurz vor den Weihnachtsferien hatte man sich entschlossen, das lange ersehnte Flugzeug in die Luft zu bekommen. Dass dieses Flugzeug richtig Spaß macht, war den Piloten anzusehen. Peter Kremer startete als erster, gefolgt von Uli Kremer, dann die beiden Ingenieure Martin Heide und Michael Greiner. Vielleicht erinnern sich einige Besucher der AERO noch an unsere Umfrage, ob Bedarf an einem eigenstartfähigen Schulungsflugzeug besteht. Vor einigen Monaten haben wir uns dann entschlossen, die ASK 21 Mi Wirklichkeit werden zulassen und zunächst mit einem Versuchsträger die Alltagstauglichkeit eines solchen Flugzeuges zu erproben. Effektiver Schulungsbetrieb (z.B. Flugschüler und Fluglehrer alleine unter der Woche), weniger Wartezeit am Start, längere Schulungsflüge und Überlandeinweisungen auch bei schwacher Thermik sind nur einige Punkte, die ein motorisiertes Schulungsflugzeug interessant erscheinen lassen. Die ASK 21 Mi ist mit Motorbedienelementen im vorderen und hinteren Cockpit ausgerüstet, so dass der Fluglehrer jederzeit Kontrolle über alle Funktionen hat bzw. das Triebwerk vom hinteren Sitz uneingeschränkt bedienen kann. Das kraftvolle 57-PS-Triebwerk mit einem speziell abgestimmten Propeller aus eigener Herstellung erlaubt kurze Startstrecken und sehr gute Steigwerte. Die Betankung erfolgt durch einen Tankdeckel auf der Rumpfoberseite schnell und einfach. Ca. 25 Liter Kraftstoff reichen für etwa 1,5 Std. Motorlaufzeit, bei größeren Reisefluganteilen sogar noch länger. |
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